آیا جراحی لازک برای درمان آستیگماتیسم هم کاربرد دارد؟

آلرژی چشمی
آلرژی چشمی چیست و چگونه درمان می‌شود؟
۳ آبان ۱۳۹۶
جراحی زیبایی پلک
جراحی زیبایی پلک برای چه مواردی انجام می‌شود؟
۳ آبان ۱۳۹۶
آستیگماتیسم

جراحی لازک در درمان آستیگماتیسم

جراحی لازک برای رفع دائمی عیوب انکساری چشم به کار می‌رود. میلیون‌ها نفر در سراسر جهان، از تکنیک سریع و بدون درد لازک بهره برده و زندگی‌شان را دچار تحول کرده‌اند. جراحی لازک می‌تواند دید کاملی برای شخص ایجاد کند و او را برای همیشه از عینک و لنز طبی بی‌نیاز کند. یکی از کاربردهای جراحی لازک ، درمان آستیگماتیسم است.
در صورت تمایل می‌توانید برای مطالعه مطالب مرتبط با لازک و روش انجام آن می‌توانید روی “لازک” کلیک کنید.

آستیگماتیسم یک اختلال بینایی شایع است که باعث تاری دید در شخص می‌شود. در این بیماری، سطح قرنیه (لایه شفافی که جلوی چشم را می‌پوشاند) شکل نامنظمی پیدا می‌کند. آستیگماتیسم شیوع بالایی دارد؛ به‌طوری که حدود پنجاه درصد مردم دچار آن هستند.

علت تاری چشم در آستیگماتیسم چیست؟

سطح قرنیه چشم انحنایی دارد که نور را وارد چشم می‌کند؛ نور وارد شده، روی شبکیه (پشت کره چشم) متمرکز می‌شود. در بیماری آستیگماتیسم، سطح قرنیه شکل طبیعی خود را ندارد؛ در نتیجه پرتوهای نور در یک نقطه جمع نمی‌شوند و تصویر ایجاد شده (از اجسام دور یا نزدیک) تمرکز یافته نیست و تار است.

اگر تمایل دارید مطالب بیش تری درباره آستیگماتیسم و روش‌های درمان آن مطالعه کنید، می‌توانید اینجا کلیک کنید.

آیا آستیگماتیسم با جراحی لازک درمان می‌شود؟

در بیشتر افراد مبتلا به آستیگماتیسم، علائم آنقدر خفیف هستند که نیاز به درمان وجود ندارد. اگر علائم شدید باشند می‌توان با استفاده از عینک، لنز یا جراحی لازک آن را درمان کرد. باور اشتباهی در بعضی افراد وجود دارد که نمی‌توان آستیگماتیسم را با لازک درمان کرد. خوشبختانه این باور اشتباه است و با پیشرفت‌های صورت گرفته در علم پزشکی، جراحی لازک می‌تواند درجات بسیار شدید آستیگماتیسم (تا 6 دیوپتر) را درمان کند. در کمتر از یک درصد بیماران، شدت آستیگماتیسم در حدی بالا است که نمی‌توان از جراحی لازک برای درمان استفاده کرد. برای درمان آستیگماتیسم، سطح نامنظم قرنیه با استفاده از لیزر اصلاح می‌شود. با اینکه جراحی لازک یک روش بسیار سریع است و انجام آن تنها چند دقیقه طول می‌کشد، نتایج مثبت حاصل از آن همیشگی بوده و تا آخر عمر باقی می‌ماند.
دکتر میر محمد صادقی همواره در تلاشند با بهره‌گیری از ابزارهای جدید و کارآمد بهترین خدمات را به بیماران خود ارائه دهند. برای دریافت اطلاعات تماس و تعیین وقت قبلی می‌توانید روی “تماس با ما” کلیک کنید.