Does Lasik change the appearance of your eyes آیا حالت چشم بعد از عمل لازک تغییر می‌کند
آیا حالت چشم بعد از عمل لازک تغییر می‌کند؟
۲۷ شهریور ۱۳۹۸
Eyes Changing Color تغییر رنگ چشم
تغییر رنگ چشم چه خطراتی ممکن است داشته باشد؟
۲۷ شهریور ۱۳۹۸
blepharoplasty for eye bags بلفاروپلاستی برای پف چشمها

پف زیر چشم معمولا جزو مشکلات فیزیولوژیک یا بیماری در نظر گرفته نمی‌شود و بیشتر از جنبه زیبایی مورد اهمیت است. درمان‌های خانگی و تغییر سبک زندگی ممکن است در درمان و حذف پف زیر چشم مفید باشد. با اینحال در صورت نگرانی در این مورد انواع روش‌های دارویی و جراحی برای برطرف کردن پف زیر چشم وجود دارد که معمولا تحت پوشش بیمه نیستند. بر حسب اینکه علت پف زیر چشم چیست، استفاده از جراحی پلک یا بلفاروپلاستی می‌تواند یکی از گزینه‌های درمانی باشد. طی بلفاروپلاستی جراح چربی‌های اضافی را از ناحیه پلک خارج می‌کند. برای انجام بلفاروپلاستی معمولا یک زخم کوچک در ناحیه پلک ایجاد شده که در پایان جراحی بخیه می‌شود. کل فرایند بلفاروپلاستی معمولا به صورت سرپایی انجام می‌شود.

افتادگی پوست اطراف چشم علاوه بر ایجاد ظاهر پیر می‌تواند حتی باعث کاهش بینایی فرد نیز شود. خصوصا میدان دید بالا فرد را تحت تاثیر قرار خواهد داد. اما علاوه بر برطرف کردن پف زیر چشم، بلفاروپلاستی می‌تواند موارد زیر را نیز درمان کند:

• پف و ورم بالای چشم
  • افتادگی پلک پایین
  • برطرف کردن پوست اضافی (چروک) از زیر چشم
  • برطرف کردن پوست اضافی (چروک) از بالای چشم

بلفاروپلاستی می‌تواند بطور همزمان با سایر جراحی‌های زیبایی صورت مانند کشیدن ابرو، یا پوست صورت انجام شود.

از جمله ریسک‌های بلفاروپلاستی یا جراحی پلک عبارتند از:

• عفونت و خونریزی
  • خشکی، تحریک چشم
  • مشکل در بستن پلک‌ها
  • معلوم بودن جای زخم
  • آسیب به عضلات چشم
  • تغییر رنگ پوست
  • نیاز به جراحی مجدد
  • دید تار موقت یا ندرتا کاهش بینایی
  • مشکلات عمومی جراحی مانند حساسیت به بیهوشی یا لخته شدن خون

آماده شدن جهت جراحی

پیش از جراحی سابقه جراحی، دارویی و بیماری‌های چشمی فرد پرسیده خواهد شد. همچنین فرد از نظر سلامت تولید اشک و خصوصیات پلک و بینایی، خصوصا دید جانبی مورد معاینه قرار خواهد گرفت. از پلک فرد در جهات مختلف تصویر برداری شده تا اطلاعات لازم جهت جراحی فراهم آید. همچنین به فرد سفارش می‌شود تا از مصرف داروهایی مانند وارفارین، آسپرین و ایبوپروفن، ناپروکسین و یا حتی مکمل‌های گیاهی که منجربه رقت خون می‌شود خود داری کند. نباید تا چند هفته قبل از جراحی سیگار کشید چرا که بر توانایی بدن برای ترمیم زخم تاثیر می‌گذارد.

بعد از جراحی

بعد از جراحی بلفاروپلاستی ممکن است هریک از علائم زیر به طور موقت بروز کنند:

• دید تار که می‌تواند به علت قطره‌هایی باشد که حین جراحی استفاده شده است
  • آبریزش از چشم
  • حساسیت به نور
  • دید دوگانه
  • بی حسی و ورم پلک
  • درد

اگر می‌خواهید در رابطه با جراحی زیبایی پلک(بلفاروپلاستی) بیشتر بدانید روی لینک آن کلیک کنید. همچنین برای تماس با مطب دکتر میر محمد صادقی و کسب اطلاعات بیش‌تر روی لینک آن کلیک کنید.