What Happens If Cataracts Are Left Untreated
اگر آب مروارید درمان نشود چه می‌شود؟
۱۳ شهریور ۱۳۹۸
Does Lasik change the appearance of your eyes
آیا حالت چشم بعد از عمل لازک تغییر می‌کند؟
۱۳ شهریور ۱۳۹۸
Does lasik cause presbyopia

عمل لیزیک چشم یکی از جراحی‌های لیزری متداول چشم بوده که جهت درمان عیوب انکساری مورد استفاده قرار می‌گیرد. عمل لیزیک چشم می‌تواند با رفع نیاز به عینک یا لنز کیفیت زندگی افراد را ارتقاء ببخشد. طی عمل لیزیک با اصلاح سطح قرنیه مشکلاتی مانند نزدیک بینی، دوربینی و آستیگماتیسم به طور دائمی برطرف می‌شوند.

عمل لیزیک چشم دارای عوارض جانبی جزئی نیز می‌باشد که بعضی افراد ممکن است بعد از جراحی با آن مواجه شوند. البته این عوارض معمولا پس از چند روز یا هفته به خودی خود برطرف می‌شوند. عمل لیزیک چشم معمولا طوری انجام می‌شود که نتایج آن بطور دائمی باقی بماند. با این حال با گذشت زمان بعلت تغییراتی که در طی روند طبیعی افزایش سن رخ می‌دهد کره چشم دچار تغییراتی شده که گاها فرد را مجبور به انجام عمل ثانویه می‌کند.

همانطور که با گذشت زمان ممکن است درجه چشم افراد تغییر کند بطوری که نیاز به تعویض عینک یا لنز دارند، پس از جراحی لیزیک نیز ممکن است بعلت افزایش سن دید فرد دچار تغییر شود. این تغییر در بینایی را نمی‌توان به حساب نقص یا ضعف عمل لیزیک چشم گمارد. با گذشت عمر افراد از ۳۵ سال، خصوصا بعد از ۴۰ سالگی، بسیاری از افراد با پدیده‌ایی به نام پیری چشمی روبرو می‌شوند. پیرچشمی یک پدیده بسیار رایج بوده که از توانایی فوکوس چشم بر اشیاء نزدیک می‌کاهد. این ناتوانی در فوکوس بر اشیاء نزدیک از ضعف در عملکرد عدسی چشم منشاء می‌گیرد و ربطی به عملکرد قرنیه ندارد. لذا حتی پس از جراحی لیزیک، همچنان فرد در معرض ابتلا به پیرچشمی قرار دارد. عمل لیزیک چشم هیچ تاثیری بر ریسک ابتلا به پیرچشمی ندارد. بعبارت دیگر پیرچشمی یک تغییر طبیعی در عملکرد چشم در نتیجه افزایش سن است و هیچ ارتباط مستقیمی با عمل لیزیک چشم ندارد. به همین علت حتی پس از عمل لیزیک نیز ممکن است فرد نیاز به استفاده از عینک پیدا کند.

حدود ۸۰ درصد افراد پس از عمل لیزیک نیازی به استفاده از عینک یا لنز نخواهند داشت. و در مواردی هم که انجام جراحی ثانویه لازم باشد معمولا این جراحی زودتر از ۵-۱۰ سال پس از جراحی اول نیاز نخواهد شد.

برای آنکه درباره لیزیک  بیشتر بدانید روی لینک آن کلیک کنید.

همچنین برای تماس با مطب دکتر میر محمد صادقی و کسب اطلاعات بیش‌تر روی لینک آن کلیک کنید.