lasek لازک
لازک و لیزیک چه تفاوتی با هم دارند؟
۸ آذر ۱۳۹۶
dry eye after lasik خشکی چشم بعد از لیزیک
عارضه خشکی چشم بعد از عمل لیزیک چگونه درمان می‌شود؟
۸ آذر ۱۳۹۶
eye infection عفونت چشمی

عفونت چشمی چیست؟

به بیماری‌های چشمی که در اثر عوامل باکتریایی، ویروسی یا قارچ ایجاد می‌شوند، عفونت چشمی گفته می‌شود. عفونت چشمی انواع مختلفی دارد که هر یک از آن‌ها علت و درمان خاصی دارند. صرف نظر از نوع عامل عفونی، با رعایت نکات بهداشتی می‌توان از بروز عفونت چشمی و انتقال آن جلوگیری کرد.

راه‌های پیشگیری از ابتلا به عفونت چشمی

بسیاری از عفونت‌های چشمی، از شخصی به شخص دیگر قابل سرایت هستند. شخص مبتلا به عفونت چشمی یا اطرافیان او، جهت جلوگیری از انتشار عفونت، بهتر است موارد زیر را رعایت کنند:

• شستن منظم دست‌ها: شستن دست‌ها به صورت درست و به طور منظم، مهم‌ترین و مؤثرترین راه پیشگیری از انتقال عفونت چشمی است.
  • دست نزدن به صورت و چشم‌ها: دست‌های ما راه‌هایی برای انتقال عفونت هستند، از تماس آن‌ها با چشم‌ها خودداری کنید. هنگام استفاده از کرم یا دارو در پوست اطراف چشم‌ها، دست‌ها را قبل و پس از استعمال آن حتما شست و شو دهید.
  • خودداری از استفاده از لوازم آرایشی مشترک: در صورت توصیه چشم پزشک، از آرایش چشم خودداری کنید. همچنین از لوازم آرایشی چشم، به‌طور مشترک استفاده نکنید.
  • از حوله، بالش و دستمال مشترک استفاده نکنید. روبالشی‌ها باید به‌طور منظم شسته شوند.
  • در صورت ابتلا به عفونت چشمی، از لنز چشمی استفاده نکنید. همچنین بعد از درمان کامل عفونت، جهت استفاده از لنز، آن‌‌ها را شسته و ضدعفونی کنید. آموزش لازم را در مورد نحوه تمیز و ضدعفونی کردن لنزها دریافت کنید.
  • لنزهای چشمی و محفظه نگهداری آن‌ها، نباید به‌طور مشترک استفاده شوند.
  • هنگام وزش باد و در محیط‌های غبارآلود، با استفاده از عینک، از چشمانتان محافظت کنید.
  • در صورت استفاده از مواد شیمیایی، از عینک ایمنی استفاده کنید.
  • بدون دستکش تمیز یا شستن دست‌ها، به چشمان خود یا دیگران دست نزنید.
  • در صورت مشاهده هر گونه تغییر یا علائم غیر عادی در چشم، به چشم پزشک مراجعه کنید.

اگر می‌خواهید در مورد لنز طبی مناسب برای جلوگیری از آسیب چشمی مطالعه کنید روی لینک آن کلیک کنید.

دکتر میر محمد صادقی همواره با بهره‌گیری از روش‌های نوین و کارآمد بهترین خدمات را به بیماران خود ارائه می‌دهند. برای دریافت اطلاعات تماس و تعیین وقت قبلی می‌توانید روی “تماس با ما” کلیک کنید.