آیا ممکن است بعد از جراحی لازک بینایی چشم شما بدتر شود؟

Who is not suitable for LASIK
چه کسانی نمی‌توانند عمل لیزیک انجام دهند؟
۱۹ تیر ۱۳۹۷
Different Types of Cataract
انواع آب مروارید کدامند؟
۱۹ تیر ۱۳۹۷
lasek

مزایا و معایب جراحی لازک

احتمال بروز عوارض در اثر جراحی لازک بسیار پایین است. با توجه به اینکه برای انجام جراحی لازک نیازی به ایجاد برش نیست، عوارض جانبی و خطرات ناشی از آن نسبت به لیزیک کمتر است. ضعف دید در شب یکی از عوارض جانبی متداول در اثر جراحی لازک است. عوارض احتمالی لازک عبارتند از:

درد

درمان به کمک لیزر بدون درد است. اما اغلب بیماران حدود ۲ تا ۳ ساعت بعد از جراحی لازک درد خفیف تا متوسطی را تجربه می‌کنند. این درد معمولا یک ساعت طول می‌کشد. برای تسکین آن می‌توان از قطره‌های بی‌حس‌کننده چشمی استفاده کرد.

تاری قرنیه

برخی از بیماران بعد از جراحی لازک دچار تاری خفیف می‌شوند. این حالت حداکثر 6 هفته طول می‌کشد و پس از ۳ تا ۶ ماه کاملا برطرف می‌شود. معمولا بیمار متوجه این نوع تاری نمی‌شود و با چشم غیر مسلح نمی‌توان آن را تشخیص داد.

تفاوت میان عیوب انکساری در دو چشم

اگر یکی از چشم‌ها زودتر درمان شود، چشمی که درمان نشده است دید کمتری دارد. این حالت در -4 تا -5 دیوپتر مشکلی برای افراد ایجاد نمی‌کند. ولی در چشم‌های ضعیف‌تر، میان اندازه تصاویری که از سمت هر چشم به مغز می‌رسد، تفاوت زیادی وجود دارد. به همین دلیل مغز نمی‌تواند آن‌ها را روی هم منطبق کند و دوبینی حاصل می‌شود.

عیوب انکساری

هیچ نوع لیزری به صورت به هنگام قادر به نمایش نتیجه کار خود نیست. اگر چگالی قرنیه یک فرد کمی بیشتر یا کمتر از میانگین باشد، لیزر هم بافت بیشتر یا کمتری را برمی‌دارد. به طور کلی می‌توان گفت هر چه شماره چشم بالاتر باشد، امکان پیش‌بینی نتیجه کمتر است.

از دست دادن وضوح دید

وضوح دید در اثر عدم تقارن میکرونی در قرنیه، کاهش می‌یابد. این نامنظمی می‌تواند در اثر بهبودی و ترمیم نادرست یا مشکلات مربوط به لیزر ایجاد شود. در این حالت، وقتی فردی بعد از جراحی لازک برای رفع سایر عیوب انکساری عینک می‌زند، وضوح دید او نسبت به قبل از جراحی کاهش می‌یابد.

مزایای جراحی لازک

• یک روش مناسب برای بیمارانی که نمی‌توانند جراحی لیزیک انجام دهند
  • بدون نیاز به ایجاد برش روی قرنیه
  • دوره بهبودی کوتاه‌تر نسبت به پی آر کی
  • نتایج درمانی بهتر نسبت به پی آر کی
  • نتایج درمانی قابل مقایسه با لیزیک

برای اینکه بدانید چه کسانی نمی‌توانند عمل لیزیک انجام دهند روی لینک آن کلیک کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با خدمات دکتر میرمحمد صادقی روی لینک آن کلیک کنید.

برای تماس با مطب دکتر میر محمد صادقی جراح و متخصص بیماری‌های چشم و کسب اطلاعات بیش‌تر روی لینک کلیک کنید.