Diplopia after lasek surgery
آیا دوبینی چشم بعد از عمل لازک طبیعی است؟
۲۷ بهمن ۱۳۹۷
Natural birth after lasik
آیا امکان زایمان طبیعی در افرادی که عمل لیزیک انجام داده‌اند، وجود دارد؟
۲۷ بهمن ۱۳۹۷
Pain and burning eyes after lasik surgery

درد و سوزش چشم بعد از عمل لیزیک

بلافاصله بعد از جراحی لیزیک ممکن است سوزش، خارش یا احساس وجود شی خارجی در چشم وجود داشته باشد. این تجربه ناخوشایند و حتی در مواردی، درد چشم و آب ریزش از یک یا هر دو چشم طبیعی است. به طوری که فرد تمایل به مالش چشم‌ها دارد که البته باید از انجام آن جداً پرهیز کند. مالش چشم پس از جراحی می‌تواند باعث جابجایی لایه رویی قرنیه و در نتیجه منجر به اختلال در فرآیند ترمیم و درمان شود. پس از جراحی لیزیک دید فرد ممکن است تار یا مه آلود باشد. علاوه بر درد و سوزش چشم از عوارض دیگر لیزیک عبارتند از حساسیت نسبت به نور شدید و درخشنده، مشاهده هاله اطراف نور و قرمزی و جمع شدن خون در نواحی سفید چشم. خشکی چشم بعد از جراحی نیز معمولاً باعث ایجاد درد و سوزش چشم می‌شود.

تمام عوارض ذکر شده معمولاً در هفته اول پس از جراحی به طور قابل توجه‌ای برطرف خواهند شد. اما اگر درد و سوزش چشم به طور مداوم باقی بماند یا پس از چند روز شدیدتر شود لازم است به پزشک مراجعه شود. لذا اغلب طی ۲۴ تا ۴۸ ساعت اول پس از لیزیک لازم است فرد مجدداً توسط پزشک ویزیت شود. در صورت وجود درد معمولاً داروهای مسکن تجویز می‌شود. همچنین برای رفع سریع‌تر درد و سوزش چشم در یکی دو روز اول پس از جراحی لازم است به چشم‌ها استراحت داد و از انجام فعالیت‌هایی مانند مطالعه، تماشای تلویزیون یا کامپیوتر پرهیز شود. همچنین پرهیز از شرایطی که خشکی چشم را تشدید می‌کنند نیز ضروری است. محیط‌های خشک، گرد و خاک یا محیط دود آلود مانند دود سیگار می‌تواند خشکی چشم و در نتیجه درد و سوزش چشم را مجدداً تحریک کند. به علت حساسیت چشم به نور در روزهای اول پس از جراحی، حین بیرون رفتن از خانه نیز لازم است از عینک آفتابی و کلاه لبه‌دار استفاده شود تا از تابش خورشید به چشم جلوگیری شود.

برای آنکه درباره لیزیک  بیشتر بدانید  روی لینک آن کلیک کنید.

همچنین برای تماس با مطب دکتر میر محمد صادقی و کسب اطلاعات بیش‌تر روی لینک کلیک کنید.